BLOG

Cieľ alebo systém? Čo je dôležitejšie pre dosiahnutie želaného výsledku? A čo pre efektívny servis bicykla?

V marci, tesne pred vypuknutím korona pandémie, sme v našej domácnosti obnovili vozový park – kúpili sme 2 nové bicykle. Pre mňa a pre dcéru. Každý bicykel sme kúpili v inej predajni, ale oba mali rovnakú podmienku pre udržanie záruky. Absolvovať po 3 mesiacoch od kúpy garančnú servisnú prehliadku. Keď nadišiel čas, zavolal som do predajne, kde sme kúpili bicykel...

JAK DOSTAT MYŠLENÍ PRYČ Z HLAVY…

NESNESITELNÁ LEHKOST NEMYŠLENÍ Atleti ve své „zóně“, čtenáři knih a diváci filmů strženi příběhem, zahradníci v zápalu stříhání živého plotu, milenci kráčející nocí – v blaženém stavu, kdy neexistuje čas, neexistuje stres, neexistuje… myšlení? Stejného stavu dosahují ale lidé, pro které je naopak myšlení zásadní, nicméně jsou stejně tak „přítomni“ – hrají šachy, vyjednávají obchod, píší román. Produktivní...

KDYŽ JE HRA TVRDÁ

Když začne přituhovat, až příliš snadno člověk sklouzne do smrtící spirály beznaděje. Nedaří se, začneme naříkat na osud a podléhat zklamání. Takovéto okamžiky jsou ale naopak vynikající příležitostí k přehodnocení naší práce a zlepšení našeho myšlení a zaměření. Těžké časy mohou být i dobrými časy – pokud znáte hru, kterou hrajete i kterou vytváříte. Řekne se to snadno. Ale když se změní okolnosti,...

Oblasti odpovědnosti a soustředění ?

Tento tip může být v turbulentních dobách velmi užitečný. Jde o vytvoření nebo revizi svých oblastí odpovědností a soustředění. Jinými slovy, mluvíme o rolích, které v životě máme. Jedná se o specifickou úroveň závazků a povinností. Máme své každodenní úkoly, které potřebujeme zrealizovat. A máme projekty, které potřebujeme dokončit v průběhu nějakého času. Avšak úkoly a projekty máme proto, že přímo vycházejí nebo souvisí s nějakou...

Novoročná revízia namiesto predsavzatí

Dámy a páni, priatelia, v prvom rade nám všetkým prajem produktívny rok 2020. Ale čo to vlastne znamená, mohli by ste sa spýtať. Ako taký produktívny rok vyzerá? To je dobrá otázka… Koniec, resp. začiatok roka býva časom trávenia zvyškov majonézového šalátu a časom novoročných predsavzatí. Dávate si ich? Myslím, že rýchly prieskum by ukázal, že novoročné...

Umenie povedať NIE

“Povedať ÁNO je veľmi ľahké. Umením je povedať NIE.” – Tony Blair, bývalý britský premiér Keď nechám účastníkov tréningu spísať, čo im nabúrava ich produktivitu, takmer vždy sa objaví “neschopnosť povedať NIE”. Kolegovi, šéfovi, zákazníkovi, práci, ktorá sa práve objavila… Čím ťažšie je pre nás povedať NIE a čím zriedkavejšie ho hovoríme, tým je väčšia pravdepodobnosť,...

Produktivní mítinky (nebo jak vyvážit porady a práci)

Příliš mnoho setkání, porad? Spolu se záplavou e-mailů je nadbytek mítinků hlavní stížností lidí žijících a pracujících v dnešní informační době. To však neznamená, že setkání nemohou být mimořádně efektivní a dokonce nezbytné pro realizaci smysluplné práce a dosahování výsledků. Bylo by zajímavým experimentem zrušit všechny schůzky a sledovat, co se stane. Co by nám chybělo? Jaké negativní důsledky by...

Lidé se cítí zahlcení a kvůli tomu zmatení. Má metoda umožní myslet jasně a získat zpět stabilitu, říká David Allen

“Věrný tématu své knihy o tom, jak porazit časový stres, dorazil David Allen na rozhovor do redakce Hospodářských novin raději o čtvrt hodinu dříve, zato však musel na redaktora počkat.” 🙂 Zde najdete celý rozhovor, který vznikl při nedávné návštěvě Davida Allena, tvůrce metody GTD, v Praze:https://archiv.ihned.cz/c7-66595050-n342s-9a4a0bd12a00d86

Zkuste mít vše hotovo: Getting Things Done

Autor: Marek Kogan, certifikovaný GTD trenér pro Českou republiku a Slovensko (Zdroj:  Magazín Moderní řízení 03/2019) Právě jste dovečeřeli, když si uvědomíte, že smlouvu ležící na stole potřebujete zítra v práci. Je to důležité. jakou strategii zvolíte? Pokud tuto otázku postavím před účastníky našich kurzů, obvykle odpovídají, že by si smlouvu raději dali rovnou do tašky, položili si na ni klíče...

Jak na život bez stresu

Americký kouč David Allen ohromil svět byznysu metodou “Getting Things Done”. Ta pomáhá vyrovnat se s množstvím podnětů, úkolů a nápadů, které se na nás valí ze všech stran. Tak, abychom měli vše hotovo. Autor: Jan Lodl, vedoucí magazínu Moderní řízení (Zdroj:  Magazín Moderní řízení 02/2019) Davidu Allenovi trvalo přes dvacet let, než sesbíral dostatek zkušeností, na základě kterých se zrodila jeho metoda Getting Things...